10 Avgusta, 2020 2:20 AM
Zovko Mobility

Voljeli bismo uspostaviti Sarajevo Holiday Market kao javno-privatno partnerstvo

Povodom završetka 9. Sarajevo Holiday Marketa razgovarali smo s Nedimom Lipom, generalnim direktorom firme SDC i članom Upravnog odbora Fondacije Sarajevo Navigator.

“Najsvježiji utisci su oni posljednji. Završili smo humanitarnim partijem, na kojem je prikupljeno 10.067,30 KM za Pomozi.ba. Također, dočekali smo i Novu godinu po Julijanskom kalendaru, uz odličan koncert Nene Murića. Ponosni smo što afirmišemo tu prazničnu, multietničku tradiciju Sarajeva, po kojoj je Sarajevo veliki grad, poznat širom svijeta“, rekao je na početku razgovora za portal Radiosarajevo.ba Lipa.

Na pitanje da li je koncert Nene Murića bio samo jedan u nizu programskih sadržaja Holiday Marketa, direktor odgovara:

„Tokom 41 dan trajanja Coca-Cola Sarajevo Holiday Marketa imali smo 41 večernji program, živu svirku, te stotine dnevnih programa, prilagođenih različitim interesnim i dobnim grupama. Centralno mjesto je i ove godine bio naš Holiday Pub, ali je posjetiteljima bila atraktivna i naša Holiday promenada i market, klizalište, Selo Djeda mraza, dječija igraonica, luna park… Sigurno nikada nismo bili bolji, a ni posjećeniji.“

Najznačaniji rezultat

Lipa nadalje ističe kako je ove godine ostvaren rekordan prihod od prodaje, uposlili znatan broj ljudi, platili korištenje javne površine, poreze, takse i doprinose…

„Ipak, naš najznačaniji rezultat je što smo, u okolnostima nikad izraženije i nelojalne konkurencije, sami sebi pokazali da imamo kvalitetan proizvod, koji predstavlja i prepoznatljiv brend. To nas hrabri za dalje, jer očigledno je da Sarajevo Holiday Market privlači ljude. Potrudit ćemo se da ih ovaj događaj kvalitetom svojih sadržaja i u budućnosti nastavi privlačiti, ma na kojoj lokaciji se bude dešavao“, napomenuo je.

Budući da lokalna vlast već duže vrijeme najavljuje preuređenje parka i gradnju zgrade u u parku Hastahana, zanimalo nas je i šta će biti s lokacijom? Jeste li razmišljali o novoj lokaciji održavanja Sarajevo Holiday Marketa?

„Lokacija jeste bitna, ali se u našem slučaju nije pokazala kao presudna. Nakon što smo 2016. godine protjerani sa Trga oslobođenja – Alija Izetbegović, mi smo se za manje od mjesec dana preselili na Hastahanu. Te 2016. godine otkrili smo našim sugrađanima i turistima zapušteni park na Marijin Dvoru, koji do tada uopšte nije bio percipiran kao prostor za javne događaje. Narednih godina smo sve više i više koristili taj prostor i danas smo skoro dosegli njegove limite. Imamo uvjeravanja iz Općine Centar kako u ovoj, 2020. godini neće biti gradnje na Hastahani i da imamo osiguranu lokaciju i za naš ljetnji, ali i za zimski događaj u ovoj godini. Ipak, za nas bi idealna lokacija bila ona između Vječne vatre i Štrosmajerove“, priča nam Lipa.

Organiziranje događaja izazovan posao

Živjeti u našoj dragoj Bosni i Hercegovini je izazovno, mišljenja je naš sagovornik.

„Tu su brojne prepreke, koje najblaže rečeno, ne stimulišu privatni sektor. Ipak, mi evo već devet godina djelujemo i u takvom okruženju, prevashodno zato što smo naš projekat izgradili na zdravim tržišnim temeljima. Udio državnog finansiranja Sarajevo Holiday Marketa predstavlja manje od 10% naših ukupnih prihoda, a državi kroz zakup, indirektne i direktne poreze, doprinose, plaćanje struje, vode, odvoza smeća, investicije u javni prostor… vraćamo mnogostruko više od onoga što od nje dobijamo. Na to smo veoma ponosni, osjećamo se kao patriote, s tim što smo se ove godine osjećali pomalo i kao posljednje budale.

Naime, ta ista država koja nije bila presudna niti za naš nastanak, niti je sa nekim velikim privilegijama pomagala naše dosadašnje, devetogodišnje postojanje, odlučila je ove godine da još jedanput, budžetskim novcem i raznim subvencijama podigne konkurentski projekat, koji se na kraju pretvorio u lošiju i propalu kopiju Sarajevo Holiday Marketa.

Da se odmah razumijemo, mi se ne plašimo konkurencije i to smo pokazali u nekoliko navrata. Ono što je iritantno jeste što vam u sistemu koji bi trebao biti tržišna ekonomija, država vašim poreskim novcima pravi konkurenciju i na raspolaganje joj stavlja resurse kojima vi nikada u tom obimu niste imali pristupa“, istaknuo je direktor Sarajevo Holiday Marketa.

Vizija  budućnosti Sarajevo Holiday Marketa?

Nedim Lipa ne krije kako im je velika želja da ovaj događaj uspostave kao javno-privatno partnerstvo.

Spremni su, kako kaže, općinama, Gradu Sarajevo i Kantonu Sarajevo darovati jedan dio firme SDC, koja je zdrava kompanija bez dugova, sa stabilnim izvorima prihoda, koje ostvaruje realizacijom javnih događaja – Sarajevo Holiday Marketa, Sarajevo Ramazan Festivala na Žutoj tabiji, Sarajevo Summer Marketa i Ljeta u parku.

“Zauzvrat bismo tražili da nam vlasti garantuju dugoročno korištenje prostora na kojima bismo realizirali događaje, pod uvjetima tržišta, dakle da za korištenje tih prostora plaćamo propisima utvrđeni nivo zakupnine. Sigurni smo da bi takvo javno-privatno partnerstvo moglo mobilizirati sredstva brojnih sponzora, kredite i investicije, što bi nam omogućilo da ove projekte dignemo na još veći nivo, zaposlimo još više ljudi i budemo kako jedan od generatora ekonomskog razvoja sredine u kojoj djelujemo, tako i da ostvarimo benefit za sve one koji budu učestvovali u vlasničkoj strukturi firme SDC.

A kao što već rekosmo, u vlasničkoj strukturi bismo pored Fondacije Sarajevo Navigator i U.G. ZUP Baščaršija voljeli vidjeti sarajevske općine, Grad i Kanton. Ubijeđeni smo da Sarajevo Holiday Market može postati prvorazredna zimska turistička atrakcija, pravi zimski praznični festival, koji bi u Sarajevo s vremenom privlačio sve veći broj turista, ali i dao doprinos u revitalizaciji ratom pokidanog multietničkog tkiva Sarajeva. To je jedna od najvećih vrijednosti ovog grada, koju bismo svi trebali s velikom pažnjom njegovati, jer samo na taj način možemo očuvati veliko, širom svijeta poznato ime našeg malog grada“, zaključio je na kraju razgovora za portal Radiosarajevo.ba Nedim Lipa.

RH Saloni Živinice