20 Februar, 2020 3:48 PM
Zovko Mobility

Novi Peugeot 301- štedljiv, prostran i sa povoljnom cijenom

Testirali smo i redizajnirani Peugeot 301, tehnički identičan automobil kao i sestrinski Citroen C-Elysse kojeg smo također imali na testu. Jedina razlika je u spoljašnosti. Peugeot 301 i Citroen C-Elysse su automobili koji su dizajnirani za tržišta u razvoju s lošijom putnom infrastrukturom i za kupce slabije platežne moći.

Međutim, nemojte se zavarati s ovim podacima za koja tržišta je Peugeot 301 pravljen, jer ovaj automobil kao i Citroen C-Elysee, daje puno više od očekivanja. Podatak da njegova prodaja raste i u ekonomski razvijenim zemljama, dovoljno govori da je francuski proizvođač napravio dobar posao.

Novi Peugeot 301 koji smo imali na testu bio je opremljen provjerenim 1,6 BlueHDi dizelskim agregatom od 100 KS. Motor je štedljiv, sasvim zadovoljavajuće se odaziva na pritisak papučice gasa, i predstavlja odličnan omjer snage za automobil ove veličine. Moramo naglasiti da se ipak ne radi o malom vozilu. Sa ukupnom dužinom od 4.445 mm, i velikim međuosovinskim razmakom od 2.652 mm nudi dovoljno prostora za sve putnike i prtljažnik od 506 litara. Ako vam ni to nije dovoljno, obaranjem sjedišta dobiva se prostor od 1.332 litara, a naslon zadnje klupe je djeljiv u odnosu 60/40.

Kada je ovaj zaista veliki prtljažnik u pitanju, isti problem ima kao i Citroen C-Elysse, a to je visok utovarni prag i glomazni nosači poklopca prtljažnika koji mogu na rubovima gepeka nagnječiti stvari koje ste ubacili, pa savjetujemo malo pažnje prilikom slaganja stvari u gepek.

Putnici na prednim sjedištima imaju sasvim dovoljno prostora, a na zadnjoj klupi se zaista udobno mogu smjestiti, jer ima prostora kao i u puno većim limuzinama.

Kontrolna tabla je napravljena od tvrde plastike, lagane za održavanje, a crni sjajni dodaci na centralnom dijelu i na volanu, doprinose raskošnijem izgledu. Testni automobil je imao Bluetooth konekciju za pametne telefone, tempomat, AUX/USB ulaz, te parking senzore koji su dobro obavljali svoj posao. Sve je pregledno i na dohvat ruke, a kao i kod Citroena C-Elysse jedino je položaj prekidača za bočna stakla malo nepraktičan. Nalazi se ispred mjenjača i treba vremena da se priviknete na njihovu poziciju.

Novi Peugeot 301 je dobio potpuno novi izgled prednjeg kraja, gdje dominira maska hladnjaka s hromiranim “lavićem”, koja je postavljena gotovo vertikalno kao i na svim Peugeot vozilima novije generacije. Tu su sada novi farovi, kao i dnevna svjetla koja se nalaze integrirana u prednji odbojnik odmah iznad svjetala za maglu.

Zadnji kraj, odnosno zadnja stop svjetla imaju prepoznatljiv Peugeotov 3D efekat, pa to sve sada izgleda skladnije i modernije.

Vratimo se na pogonski agregat. Ispod haube se nalazio novi 1,6-litarski BlueHDi dizelski motor od 100 KS i 254 Nm okretnog momenta već na 1750 obrtaja. Navedeni agregat je bio uparen s petostepenim ručnim mjenjačem, radio je mirno i tiho, a na pritisak papučice gasa se odazivao prilično živahno. Kada je potrošnja u pitanju, tu smo zaista bili ugodno iznenađeni.

S novim Peugeotom 301 prešli smo oko 650 kilometara za 7 dana. Od toga smo nešto manji broj kilometara vozili po gradskim ulicama gdje je potrošnja bila oko 6,8 litara, a na otvorenom putu od Sarajeva do Makarske se zadovoljio sa 5,0 litara na pređenih 100 kilometara. Test smo završili s prosječnom potrošnjom od 5,7 litara na ukupno pređenu kilometražu i različite režime vožnje. Treba naglasiti da nismo uspjeli isprazniti rezervoar i da je približno jedna trećina goriva ostala u njemu.

Brza vožnja na auto putu je pokazala neke slabosti, jer zvuk vjetra u kabini dolazi do izražaja i tu se osjeti nedostatak adekvatne izolacije kao što to imaju cjenovno skuplji automobili. Također, primjetili smo da se udari bočnog vjetra blago osjete na upravljaču, najviše zbog činjenice da je Peugeot 301 nešto visočije postavljen u odnosu na slične automobile u svojoj klasi, te malu masu automobila koja je tek nešto iznad 1.000 kg.

PSA grupa se potrudila oko dizajniranja ovjesa, koji je robusniji i malo tvrđi od onoga što smo naučili od Peugeotovih krstarica. Veliki međuosovinski razmak od 2.652 mm doprinosi ukupnoj udobnosti automobila i prilično dobrim voznim karakteristikama. Naravno, sve u razumnim granicama, jer automobil ipak nije dizajniran za brze ulaske u krivine.

Kao što smo već naveli redizajnirani Peugeot 301 je dizajniran za zemlje u razvoju i one u kojima su putevi nešto lošiji, tako da je idealan za ceste u BiH, jer je ovjes dodatno ojačan i rastojanje od tla mu je za nekih 20 mm veće u odnosu na standardne automobile. Naše mišljenje je da bi i Peugeot 301 baš kao i Citroen C-Elysee bio odličan izbor za porodice koje traže zaista funcionalan automobil, ali i za taxi vozače, zbog svoje robusnosti, obilja prostora i prostranog gepeka, te provjerenog HDi dizelskog agregata.

Peugeot 301 koji smo imali na testu s dizelskim 1,6 litarskim BlueHDi motorom od 100 KS imao je Allure paket opreme, te opcionalnu dodatnu opremu. Ovako opremljen po redovnom cjenovniku košta 27.647,00 KM, međutim uz popust koji je Peugeot osigurao za kupce u BiH cijena testnog modela iznosi zaista prihvatljivih 24.889,00 KM, jer za relativno malu sumu novca dobivate puno više nego što to očekujete. Treba naglasiti da cijena baznog modela s benzinskim motorom iznosi 19.338,00 KM do registracije. Detaljan cjenovnik, spisak serijske i dodatne opreme pogledajte na web stranici www.peugeot.ba.

federalna.ba/Muamer Sefer

RH Saloni Živinice