12 Novembar, 2019 1:21 AM
Zovko Mobility

TEST: Redizajnirani Renault Kadjar Bose Tce 140 FAP

Na test smo dobili redizajnirani Renault Kadjar, koji je ovaj francuski proizvođač suptilno dotjerao kako bi bio što konkurentniji na već prenapućenom tržištu kompaktnih SUV automobila. Poznato je da Kadjar dijeli više od pola komponenti sa Nissanom Qashqaijem, pa je i Renault iskoristio provjerenu tehnologiju da na dobrim temeljima u Kadjaru ponudi kvalitetan automobil u nešto manjem cijenovnom rangu.

Renault Kadjar je dobio blago zatezanje bora, jer atraktivne linije automobila nije bilo potrebno radikalno mijenjati. Kada je spoljašnost u pitanju, odmah primjećujemo nova Full LED prednja svjetla, a LED tehnologija je korištena za zadnja stop svjetla.

Prednji odbojnik sada ima novi izgled, rešetka hladnjaka je malo šira (bar se tako čini) u donjem dijelu, a i svjetla za maglu su sada u LED tehnologiji, te su ubačena u masivnija ležišta također obrubljena elegantnim kromiranim okvirom. Novi dizajn felgi i naglašenija upotreba kroma, daju ovom automobilu dovoljno svježine za naredne godine i borbu na tržištu. Naravno treba navesti i nove boje u paleti koje dodatno ističu sve adute Kadjara.

Zadnji odbojnik je također dobio novi izgled, sada izgleda puno atraktivnije, a i zadnja stop svjetla su dobila blago izmjenjen izgled zbog upotrebe LED tehnologije.

Ono što je najzanimljivije s redizajniranim Renaultom Kadjar, nalazi se ispod haube. Radi se o 1,3-litarskom TCe turbo benzincu od 140 KS. Kada smo tek čuli za ovaj pogonski agregat, mislili smo da je to zaista malo za Kadjar, zbog njegovog oblika i veličine. Međutim ugodno smo bili iznenađeni kako se ovaj motor dobro snalazi u Kadjaru. Vrlo živahno reaguje na pritisak papučice gasa, najviše zbog solidnog obrtnog momenta od 240 Nm koji je dostupan već od 1.600 o/min. Francuski proizvođač ovaj isti motor nudi i sa 160 KS, za one kojima je 140KS malo. Treba naglasiti da je navedeni pogonski agregat nastao u saradnji sa Daimlerom, te je dostupan sa 6-brzinskim ručnim ili s automatskim mjenjačem, koji je namjenjen isključivo za snažniju izvedbu.

Pored zaista atraktivnog izgleda, ovaj kompakti SUV je sposoban i za povremene izlete izvan asfalta, što smo se uvjerili i na planini Jahorini. Bez problema je savladao makadamski put, jedino smo morali biti malo oprezniji zato što je testni model bio opremljen felgama od 19 cola i gumama od 225/45/R19.

Navedene felge odlično izgledaju na Kadjaru, ali smo primjetili da baš i ne ublažavaju udarce kamenja na makadamu, a tako ni neravnine na asfaliranim površinama, kojih kod nas ima i previše. Tako da bi preporučili svakako manje felge sa „mesnatijim“ gumama, kako za one koji se voze samo po asfaltiranim cestama, tako i za one koji imaju malo avanturističkog duha i vole povremene izlete u prirodu. Ipak na felgama od 19 cola nismo imali osejćaj da se vozimo udobno kao što smo naučili u Renault automobilima.

Kada je unutrašnjost u pitanju, prostora ima dovoljno za putnike i prtljag. Završna obrada je na dobrom nivou, materijali su mekani na dodir i sve izgleda jednostavno. Možda i malo prejednostavno, pojedine kolege iz redakcije su tako komentarisali. Sve je tu na dohvat ruku, dvozonska klima je odvojena ispod novog 7-inčnog ekrana multimedijalnog sistema osjetljivog na dodir. Komande na volanu olakšavaju nadzor nad putnim računalom, a i sam upravljač je presvučen kožom i lijepo leži u rukama, mada smo primjetili da slabo prenosi povratne informacije sa ceste.

Kada smo spomenuli multimediju, tokom testa nam je bila u početku prilično komplikovana, te nam je dosta vremena oduzelo da namjestimo razne postavke onako kako želimo. Također senzori za parkiranje sa bočnih strana su odlična stvar, ali i na njih se treba priviknuti jer kada parkirate automobil u neki uzak prostor, pištanje senzora je puno intenzivnije nego kod automobila koji imaju samo prednje i zadnje senzore.

Prednja sjedišta su vrhunska, dovoljno prostrana i udobna, te sa upravljačem podesivim po visini i dubini vozač lako pronađe idealnu poziciju za sjedenje. Prostora naprijed ima u izobilju, slična situacija je i nazad. Možda će putnicima od 180 cm i više nedostajati malo prostora za koljena, a za glavu ima dovoljno.  Putnici na zadnjoj klupi imaju dva USB priključka i 12V utičnicu. Kada je prtljažnik u pitanju redizajnirani Kadjar je zadržao isti kapacitet od solidnih 527 litara.

Tokom testa ostvarili smo najveću izmjerenu prosječnu potrošnju od 7,1 do 7,4 litara, najviše u gradskim gužvama i vožnji po planinama. Što je odličan rezultat za Kadjara i njegovih više od 1.400 kilograma težine bez putnika. Na otvorenom smo zabilježili potrošnju od 6,6 litara, a to sve je bez ikakvog razmišljanja i truda da vožnju učinimo ekonomičnom. Uz malo taktiziranja i pažnje, gradska potrošnja goriva se lako može spustiti do 7 litara, dok na otvorenom umjerenom vožnjom se može spustiti i ispod 6 litara.

Još jednom moramo spomenuti odlični 1,3-litarski TCe benzinac, pa ga i preporučujemo ukoliko se odlučite za kupovinu novog Renaulta Kadjar. Testni model sa dosta bogatom opremom pogonjen navedenim TCe benzincem od 140 KS i Bose ozvučenjem, felgama od 19 cola, navigacijom, Full LED Pure Vision farovima, dvozonskom klimom, senzorima za parkiranje od 360 stepeni itd., te opcionom metalik bojom koja se doplaćuje 1.400KM i Sistemom aktivnog kočenja u slučaju nužde koji se također doplaćuje 700 KM, do registracije iznosi 49.900 KM. Trenutno Renault ima odličnu akciju za Renault Kadjar TCe 140 Limited i cijena navedenog modela do registracije iznosi 38.700 KM. Mislimo da je to vrhunski omjer uloženo dobiveno, jer se Kadjar pokazao da pored lijepog izgleda može ponuditi dosta praktičnosti, ekonomičnosti i sigurnosti.

federalna.ba/B92.net

RH Saloni Živinice