12 Novembar, 2019 1:21 AM
Zovko Mobility

Hyundai Veloster ‘Grappler’ koncept stiže u Las Vegas

Ovaj koncept terenskog vozila izvedenog iz cestovnog modela Hyundai Veloster odaje dojam izvanserijskog off-roadera.

Južnokorejski poizvođač automobila Hyundai pokazao je prvu fotografiju svog modela Veloster u nešto drugačijem izdanju. Radi se o konceptu Veloster ‘Grappler’, koji će predstaviti na sajmu SEMA (Specialty Equipment Market Association), koji se održava od 5. do 8. studenoga u Las Vegasu.

Ovaj koncept terenskog vozila izvedenog iz osnovnog cestovnog modela Hyundai Veloster ima povećanu visinu od podloge, prilazni i odlazni kutevi osiguravaju mu izvrsne karakteristike u off-road vožnji i u najtežim uvjetima, a prednja i stražnja zaština ploča štiti vozilo od fizičkog oštećenja koje mogu nastati nasjedanjem na fizičke prepreke u terenskoj vožnji. Prava je šteta da je Hyundai objavio samo jednu sliku, i to sprijeda, ovog vozila. No ipak se vide velike dimenzije terenskih guma i posebni off-road naplatci specijaliziranog proizvođača Method Racinga, dok se posebna prerada ispušnog sustava Borla brinu za zvučni dojam ovog koncepta u vožnji. Iako nije navedeno o kojem motoru je riječ, najvjerojatnije bi bio ugrađen benzinski četverocilindrični 2.0L turbo T-GDI motor iz modela Veloster N, snage 275 KS.

Posebno oblikovani krovni nosači Thule, osim što služe i za smještaj rezervnog kotača, nose i svjetlosnu LED opremu tvrtke Baja Designs koja će sasvim sigurno osigurati ovom konceptu izvrsnu vidjivost noću, ne samo u vožnji, već mogu osvijetliti radni prostor pri postavljanju kampa u kojem se može prespavati noću. Krovni nosač mogu poslužiti i kao nosači montažnog Goal Zero krovnog solarnog panela, koji može strujom puniti prijenosnu energetsku stanicu ugrađenu u kabini vozila. Na slici se vide i posebni LED daljinski farovi, kao i neka vrsti LED maglenki. Prednja hauba koncepta je izvedena od ugljičnih vlakana, a osim što izgleda sjajno, svojom konstrukcijom učinkovito odvodi višak topline nastale od motora kada je u punom režimu rada.

Unutar kabine nastavlja se funkcionalna robusnost ovog terenskog modela. Integrirani zaštitni kavez, rollbar, pruža zaštitu putnicima i olakšava montažu krovnog nosača na kojem je veliki rezervni kotač. Dodatna oprema u unutrašnjosti su podloge za kotače, koje služe izvlačenje zaglavljenog vozila iz mekanog terena, poput blata, snijega ili pijeska. Tu je i predimenzionirana lopata, komplet za pomoć na cesti, komplet prve pomoći, Napier šator za spavanje u prirodi, pomoćna svjetla i vrhunska Recaro sjedala. Vanjska rasvjeta se modulira pomoću posebno dizajnirane ploče s prekidačima. Ostali originalni Hyundaijevi dodaci zaokružuju funkcionalnost vozila, poput sportskih nožnih pedala, sportski upravljač, prostirke za sve vremenske prilike, ambijentalno osvjetljenje nogu i držače za siguran smještaj tereta unutar kabine.

Hyundai nije naveo detalje o tome hoće li ikada ovaj koncept terenskog vozila izaći na tržište, ali gdje ima dima…

federalna.ba/tportal.hr

RH Saloni Živinice