21 Oktobar, 2019 5:59 AM
Zovko Mobility

Uskoro rekonstrukcija tunela Crnaja između Konjica i Jablanice

Ovog utorka će ceste Federacije potpisati ugovor za rekonstrukciju jednog od najvažijih tunela na dionici puta M17 – tunel Crnaja. Gradnja bi trebalo da počne ove godine. Međutim, s obzirom na to da se tunel nalazi na najfrekventnijoj dionici u Hercegovini na potezu Konjic – Jablanica, to bi moglo stvoriti dodatne probleme, slične onim u tunelu Vranduk.


videoprilog Đenite Huseinbegović (Federacija danas)

Slike ispred tunela Vranduk – čija rekonstrukcija traje već gotovo godinu dana i trajat će još jer je rok za sanaciju ovoh tunela 18 mjeseci – mogle bi se uskoro gledati i u Hercegovini, kada počne sanacija tunela Crnaja. Pa ćemo do mora, ako ne želimo izbjeći trosatne kolone, ići zaobilazno i duže.

– Ponovo će doći do obustave prometa jeristo nemamo alternativu obilaska. Obilazak je preko Novog Travnika ili Gorneg Vakufa, Prozora, Jablanice. Apeliram na učesnike u prometu koji dolaze iz pravca Slavonskog Broda, da ne bi bilo čekanja, da se ranije prestroje i idu tim alternativnim pravcima – poručuje direktor Cesta FBiH Ljubo Pravdić.

Tunel se trebao rekonstruisati mnogo ranije jer je u lošem stanju, kojem svjedoče svi vozači koji ovu dionicu puta koriste. Ali kako je u našoj zemlji sve komplikovano i dugotrajno, na građevinsku dozvolu čekalo se dvije i po godine.

Projekt je vrijedan 12,8 miliona KM, a njegova dužina je 550 metara. Renovacija je nužna, posebno uzimajući u obzir činjenicu da je rađen ‘50-ih godina. Ali i ovaj proces trajat će mnogo duže nego što je praksa u razvijenim zemljama.

– Taj tunel je u jednom od najvećih klizišta i moramo početi s rekonstrukcijom. Također će biti kompleksna rekonstrukcija koja će se odvijati pod prometom naizmjenično. Radovi će trajati godinu do dvije i po, ne znam na što ćemo sve naići – kaže Pravdić.

Nedovoljno stručan pristup i ranije pripreme, te praćenje koraka modernih tehnologija dovode do toga da kada se u ovoj zemlji i počne raditi na sanacijama dotrajale putne infrastrukture ispaštaju građani te privrednici jer alternativni pravci koji su na raspolaganju uglavnom su u izuzetno lošem stanju. Stoga, građani radije stoje u kolonama umjesto da voze alternatvnim, uglavnom makadamskim putevima.

– Ne može se raditi infrastruktura i blokirati život stanovništvu. Prvo je trebalo uraditi jednu multikriterijalnu analizu gradnje ove infrastrukture. Treba uvažiti ekonomske, ekološke, demografske elemente, prirodni utjecaj – smatra sručnjak za sigurnost u saobraćaju Ševal Kovačević.

Najavljuju se i veći projekti na području Federacije. Kao što je završetak radova na dionici Stolac – Neum, kao i južna obilaznica oko Mostara. Za ove projekte sredstva su osigurana iz kredita svjetskih banaka, a neke ceste, poput zaobilaznice oko Viteza, čekat će na rebalas Federalnog budžeta.

federalna.ba

RH Saloni Živinice