18 Juni, 2019 12:23 PM
Zovko Mobility

VW štedi gdje stigne, poznato koliko mora koštati najjeftiniji električni auto

Volkswagenovi inženjeri rade na optimizaciji troškova, ali brojne su prepreke u razvoju najdostupnijeg električnog automobila.

Zadaću da razvije najjeftiniji električni model unutar grupe dobio je Seat, i to na skraćenoj osnovi MEB platforme. A cilj je jasan: zamjena za VW Up!, Škodu Citigo i Seat Mii s električnim pogonom ne smije stajati više od 20.000 eura, piše Auto News.

A pritom se radi sve da i razvoj bude što jeftiniji, pa već sada u VW-u razmišljaju da istu osnovu iskoriste za električnu izvedbu broj većeg modela, ali ne duljeg od 4 metra. Prevedeno, tu se već vidi razvoj novog Pola.

Frank Welsch, prvi čovjek razvoja, kaže kako njegovi inženjeri rade na radikalnim promjenama u arhitekturi električnog vozila. Nastoji se na najmanju moguću mjeru smanjiti sve komponente pogona i pritom smanjiti količinu čelika, plastike i svih ostalih materijala. Primjera radi jedna je ideja uzdužnog smještaja baterija u podnicu: “To bi nam dalo više prostora između baterija i do okvira vrata, a time i veću deformacijsku zonu u slučaju nesreće. Sigurnost je naš prioritet i puno novaca trošimo na sigurni smještaj baterija“, komentira Welsch.

Ali novi koncept donosi nove probleme, pa se tako već sada razmatra mogućnost da elektromotori budu još manji, a to znači i potpuno novi tip motora. Naime, za ID je predviđen elektromotor s permanentnim magnetima, a sada se razmišlja o indukcijskom (asinkronom) motoru jeftinije izvedbe.

Očekuje se kako će aktualni VW e-Up koji se prodaje po cijeni od oko 22.570 eura u Njemačkoj na tržištu izdržati do 2022. godine. Inače, ove godine dolazi blizanac iz Škode (Citigo EV), a početkom iduće iz Seata (Mii EV).

I završimo Welschovim riječima: “Svatko može napraviti skupi auto. Najteži zadatak jednog inženjera je napraviti i cijenom pristupačan auto”.

federalna.ba/index.hr

RH Saloni Živinice