23 Mart, 2019 3:41 AM
Zovko Mobility

Kritika apsolutizma, kapitalizma i rata

Jedan od zadnjih, ali i najintrigantnijih komada dramatičara, pjesnika, pripovjedača, režisera i teoretičara Bertolta Brechta “Kavkaski krug kredom” u rediteljskom osvrtu Paola Magellija premijerno je izveden večeras na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo.

Riječ je o tekstu koji je Brecht napisao u emigraciji, a u njemu sublimira iskustva nakon što je preživio dva svjetska rata. Kritika je to apsolutističke vlasti, kapitalizma i rata uopće kao besmislenosti njegove svrhe. Brecht u ovom komadu otvoreno, kroz niz priča, ukazuje da su svi ratovi zapravo isti, ostavljajući iza sebe samo pustoš i krv, dok se dio društva krijući se iza haosa nečasno obogati, dobije nezaslužene statuse i pozicionira u vrhovima društvene strukture.

Komad baca svjetlo i na društvenu nepravdu u kojoj budu “pregaženi” najbolji i najčasniji, a stvorena nejednakost u vrh gotovo uvijek stavlja one koji to najmanje zaslužuju.

Predstava, realizirana u okviru programa Internacionalnog fesivala “Sarajevska zima”, nastala je u koprodukciji Narodnog pozorišta Sarajevo i Scene MESS, a ovo je prvi put da Magelli režira u nekom od sarajevskih pozorišta.

Za scenu ovaj je komad adaptirala dramaturginja Željka Udovičić Pleština iz Hrvatske.

Paolo Magelli prvu nagradu na Festivalu MESS je dobio 1981. godine za komad “Večeras improviziramo” (Pirandello), kada je prvi put gostovao u Sarajevu.

“Hrabrost izričaja, snaga eksperimenta i strastvenost angažmana osigurala mu je ne samo poziciju najistaknutijeg njemačkog dramatičara 20. stoljeća čija riječ jednakom snagom i danas odjekuje s pozornica iščitavajući nemilosrdno istinu o svijetu i vremenu, već i neosporan utjecaj na suvremenu europsku dramu”, zapisala je o autoru Željka Udovičić Pleština.

Najnagrađivaniji je pojedinačni umjetnik Festivala MESS, dobitnik nekoliko Sterijinih nagrada, tri Nagrade hrvatskog glumišta, Nagrade crnogorskog glumišta, Nagrade Borštnikovih susreta i mnogih drugih. Dobitnik je Zlatnog lovorovog vijenca Festivala MESS za doprinos teatarskoj umjetnosti 2014. godine.

Režirao je više od 170 pozorišnih predstava na scenama Njemačke, Italije, Mađarske, Francuske, Venecuele, Meksika, Švajcarske, Kolumbije, Belgije, Izraela, Slovenije, Srbije, Makedonije, Crne Gore, Hrvatske…

Vrsne uloge u predstavi ostvarili su Maja Izetbegović, Ermin Bravo, Ejla Bavčić Tarakčija, Ermin Sijamija, Aleksandar Seksan, Aldin Omerović, Vedrana Božinović, Mediha Musliović, Amra Kapidžić, Vedran Đekić, Miodrag Miki Trifunov, Dino Sarija, Merima Lepić Redžepović, Nerman Mahmutović, Isa Seksan, Ajra Branković, Hena Omerović, Dino Hamidović i Kenan Kojić.

Za scenogrfiju je zadužena Mirna Ler, a kostimografiju Lejla Hodžić. Prvo reprizno izvođenje predstave zakazano je za petak, 15. februara.

federalna.ba/Fena

RH Saloni Živinice