17 Oktobar, 2018 8:57 AM
Zovko Mobility

PLJAČKA STOLJEĆA: Vozači u BiH plaćaju duplo skuplju registraciju nego što bi trebali!

Svi građani u Federaciji BiH plaćaju minimalno 20 posto skuplju registraciju vozila, a u većini slučajeva čak 50 posto, samo zato što Agencija za nadzor osiguranja ne provodi zakonom predviđen postupak zoniranja općina.

Zakon prema kojem posluju osiguravajuća društva, propisao je, naime, da Agencija svakog 1. aprila razvrstava općine u zone rizika prema visini štete koju su napravili vozači.

Zone rizika

Prema podacima Agencije, zone rizika posljednji put su određene 1998. godine. Tada su sve općine u BiH svrstane u petu zonu rizika, osim Goražda, koje se nalazi u četvrtoj.

“Ta je odluka još na snazi. Sve dok se ne osnuje udruženje društava za osiguranje na nivou BiH ili dok se ne izmijeni zakon, trenutni premijski sistem je važeći i nije ga moguće mijenjati”, kazali su nam iz Agencije.

Hamid Milak, direktor “Central osiguranja”, kaže za “Avaz” da postoji deset zona rizika, s tim da je prva najpovoljnija, a u desetoj je osiguranje najskuplje.

“Razvrstavanje općina u zone vrši se u skladu sa štetom u toku godine. Od 1998. do danas, štetni rezultat je ispod 70 posto, što znači da bismo svi mi trebali biti, ako ništa, u zoni četiri, a ne pet”, kazao je Milak.

Prema tome, registracija vozila trebala bi biti znatno jeftinija.

Milak ide i korak dalje pa tvrdi da bi većina općina, prema stvarnom stanju na terenu, trebala biti svrstana u zonu jedan. To bi značilo da bi vozači u nekim slučajevima registraciju plaćali čak duplo jeftinije!

“Razlika između zona je u tome što je svaka niža jeftinija za 20 posto. Ukoliko u jednoj općini tokom godine nema više od 70 posto štete u odnosu na uplaćeni iznos osiguranja, ta općina ide u povoljniju, odnosno nižu zonu rizika. I tako sve do prve zone. Kad bi se to primjenjivalo, posječna cijena premije osiguranja spala bi sa 300 KM na skoro 140 maraka. Zato je ovo pljačka stoljeća”, tvrdi naš sagovornik

Dodaje da osiguravajuće kuće u FBiH od građana i firmi naplate skoro 300 miliona maraka godišnje. Znači da vlasnici vozila svake godine, zbog nerada Agencije za nadzor osiguranja, plate skoro 60 miliona maraka više nego što bi trebalo.

Hamid Milak

Važeći propisi

Osiguravajuće kuće u ovom slučaju ne mogu učiniti ništa, jer su dužne poslovati prema važećim propisima.

“E, haj’mo sad tih 60 miliona maraka pomnožiti sa 20 godina i dobit ćemo podatak da je od vlasnika vozila oteto milijadru i 200 miliona KM. Samo zato što Agencija ne radi svoj posao! Da je većina općina, kao što bi trebalo biti, svrstana u zonu jedan, to je skoro tri milijarde KM za 20 godina”, naglasio je Milak.

On je lani uputio pismo Agenciji u kojem je zahtijevao obrazloženje zašto se ne poštuju odredbe o zoniranju.

“Odgovorili su mi da bi, “ukoliko bi poštivali te odredbe, pojedina osiguravajuća društva imala finansijskih problema”, što znači da Agencija svojim nedjelovanjem otima novac od građana i daje ga osiguravajućim kućama. Agencija se ne treba brinuti koja bi to osiguravajuća društva bila u problemu, njen je posao da provodi zakonske odredbe”, istaknuo je Milak.

Izvor: Avaz/Radiokameleon

RH Saloni Živinice