12 Decembar, 2018 10:48 PM
Zovko Mobility

Željeznice Federacije prvi put posluju pozitivno

Željeznice u Federaciji bilježe sve bolje poslovne rezultate, dok Željeznice u drugom entitetu grcaju u dugovima. Željeznice RS-a idu u restrukturiranje, a iz Federalnih ističu da za to nema potrebe. Struka poziva vlast da kao vlasnik Željeznica shvati važnost ove kompanije u svim društvenim segmentima.


videoprilog Faruka Durmiševića (Dnevnik 2)

Željeznice su kičma ekonomskih kretanja te sredstvo međusobnog povezivanja velikih centara u zemlji. Željeznice u Federaciji punom brzinom bilježe sve bolje poslovne rezultate. U prošloj godini zabilježen je rast u svim segmentima poslovanja, što se odrazilo i na rekordnu operativnu dobit.

“Potvrda uspjeha poslovanja kompanije u posljednje tri godine je i prijedlog Vlade FBiH koji je bio upućen Međunarodnom monetarnom fondu da se na osnovu pokazanih rezultata odustane od restrukturiranja kompanije, a koji je usvojen od strane MMF-a”, navode u Željeznicama FBiH.

Struka pomno prati dešavanja u Željeznicama kao i najave povećanja prijevoza u kargo saobraćaju koji daju signal da će rezultati biti i bolji. Da bi do toga došlo, kažu, uprava Željeznica Federacije mora unaprijediti poslovanje.

“Pogotovou kontekstu profitabilnosti, Željeznice se moraju okrenuti novim prevozima koji se baziraju na prevozu kontenjerskih pošiljki, koji još nije dovoljno razvijen u našoj zemlji. Ne treba zaboraviti prevoz opasnih teških tereta, naftnih derivata ka ključnim terminalima koji se nalaze unutar područja BiH, a naročito, administrativno na teritoriji FBiH”, ističe Enes Čovrk, ekspert za željeznički saobraćaj iz IPSA instituta u Sarajevu.

Iz Federalne vlade najavljuju pokretanje prijevoza nafte željeznicom, što će mnogo značiti i za firmu Naftni terminali Federacije. Investicija će biti i unapređenje infrastrukture. Također, iz Vlade priznaju svoj dio odgovornosti za nagomilani dug.

“Dešavalo se da se finansiranje željezničke infrastrukture u cjelosti ne ispoštuje. Zbog neispunjavanja tih obaveza se išlo u gubitak jer Željeznice većim dijelom iz svojih sredstava izvrše svoje obaveze”, navodi Ismet Demirović, pomoćnik ministra prometa i komunikacija FBiH za željeznički saobraćaj.

Dok u Federalnim željeznicama saobraćaju uzlaznom putanjom, željeznice u Republici Srpskoj su na koljenima. Gubitak ove kompanije na kraju 2016. godine iznosio je 30 miliona KM. Nedavno je sa Svjetskom bankom potpisan sporazum o kreditiranju restrukturisanja kompanije u vrijednosti 51,3 miliona eura.

“Najveći dio ovih obaveza po osnovu restruktiriranja Željeznica preuzima RS na sebe po izuzetno povoljnim finansijskim uslovima jer Željeznice, očigledno, svojom finansijskom kondicijom nisu mogle izvršiti proces restrukturiranja željeznica”, izjavio je Zoran Tegeltija, ministar finansija RS-a (SNSD).

Dobra vijest za građane je povezivanje svih velikih centara putničkim saobraćajem.

Prije početka ljetne sezone, kako najavljuju iz Željeznica Federacije, bit će završena elektrifikacija Unske pruge te će nakon 25 godina čekanja redovan putnički saobraćaj na relaciji Bihać – Sarajevo savremenim Talgo vozovima.

federalna.ba

RH Saloni Živinice