24 Oktobar, 2017 1:19 AM
Zovko Mobility

JKP ViK: Kućo moja na tri boja, pendžeri u žari

Ne znamo baš kako bi se provela silna vojska sultana Bajazita na znamenitom Kosovu i da li bismo sada imali na vratu svjetsku vojnu i ekonomsku velesilu Sjedinjene Srpske Države da se ne desi spletom nesretnih okolnosti da “kasno Marko na Kosovo stiže”. Međutim, znamo šta je sve velikosrpska mitomanija učinila nesretnom i prilježnom turskom vazalu Marku Mrnjavčeviću, a posebno Kosovu, čije posljedice vidimo i u sadašnjem realnom životu. Ipak, da se ne bi ponavljale pogreške slične historijske težine i da se ne bi potpuno zakasnilo sa elementarnim saznanjima i u vremenu sadašnje digitalne epohe a dopalo pod uticaj paradigmatskog Kraljevića Marka i konja mu Šarca, ne bi bilo loše pozabaviti se nekim sasvim prizemnim stvarima glede JKP “Vodovod i kanalizacija” Tuzla. Hic Rhodus, hic salta!

Naime, “Vodovod”, kako obično kolokvijalno nazivamo ovo javno preduzeće, uključujući i neka druga, svakako je od fundamentalnog značaja uopšte za svaki grad, pa i za naš, ukoliko uopšte želimo elementarno govoriti o kvaliteti civiliziranog i urbanog življenja. Takođe, transgeneracijski građani Tuzle su svojim novcem omogućili a organizacijski zadužili putem lokalnih vlasti ekipu JKP od dvjesto četrdeset pet ljudi i žena da nam na što kvalitetniji način obezbijede vodu u stanovima i kućama i odvod otpadnih voda. Sve van toga je manipuliranje i najgora zloupotreba tih ljudi i samih Tuzlaka a posebno pretvaranje u fetiš nečijeg dnevnog posla, kao što je i ovaj, politikantskog predizbornog kusura i prioritetno profitne firme, što ni izbliza ne mora biti primarna svrha javnih preduzeća, ako se podrazumijeva postojanje kvalitetnog menadžerskog rukovođenja.

To se najbolje i vidi iz sasvim banalne poslovne anamneze “Vodovoda” i može se činjenično vrlo jednostavno prepoznati politikantski šlamperaj za javnu (zlo)upotrebu i stvarno poslovno okruženje ovog nepotrebno razvikanog preduzeća i njegove predizborne demagoške odbrane na padinama Tuzle i znamenitog “Ljubinog groba” iz 5. ofanzive.

Ustvari, na prihodovnoj strani Izvještaja o poslovanju prva besmislica je insistiranje na pozitivnom poslovanju zadnjih sedam godina kroz čistu dobit ove firme, npr. za 2016. godinu od oko 53 hiljade KM, kada je to blizu smiješnih 0.5 posto od vrtoglavih 15.6 miliona KM ukupnog prihoda i bačenih cca 42 posto ili 7 miliona kubnih metara pitke vode kroz lokalna curenja cjevovoda vrijednih gotovo 6.5 miliona KM. Ako se tome doda i kalkulirana “tehnološka interna potrošnja” od 1.4 miliona kubnih metara vode, tada je finansijski “kalo” gotovo 50 posto. Uz navedeno, direktna parabudžetska potpora Grada “donacija za finansijsku podršku” je prošle godine oznosila 1.2 miliona KM, što uz bukvalno budžetski prihod “tekuće održavanje javnih vodnih dobara” od 680 hiljada KM i još poneku sitnicu, čini ogromnih 1.9 miliona KM. Teško je i konstatirati, bez krajnje konsternacije, činjenicu da nam “Vodovod” godišnje naplati oko
1.4 miliona KM “za održavanje vodomjera” i 162 hiljade KM “za ispravke grešaka iz ranijih godina” i raznih drugih začudnih stavki. Da čudu nema kraja jasno pokazuje rashodovna strana Izvještaja gdje je sveukupno “koštanje” uposlenika 5.8 miliona KM, tehnološki “materijalni troškovi” 2.8 miliona KM, “naknada Gradu za povjerena javna dobra na korištenje i upravljanje” 745 hiljada KM a troškovi “reklame i sponzorstva” od 33 hiljade KM više od pola prikazane čiste dobiti. Takođe, ovo uzorno preduzeće uspijeva kod utuživanja nesavjenih potrošača da poplaća raznoraznih sudskih taksi oko 215 hiljada KM a da približno toliko i oprihoduje kroz parničke postupke akumuliranih potraživanja od oko vrtoglavih 20 miliona KM. Svakako da je više nego neozbiljno platiti 66 hiljada KM kamata i zateznih kamata, direktno otpisati potraživanja za koju stotinu hiljada KM i baciti u izvještajni bezdan 2.7 miliona KM kao “ispravku vrijednosti potraživanja od kupaca po popisu”.

Na kraju, prije spavanja bi trebalo zaboraviti da je obim korištenja čuvene “Fabrike vode Cerik” kapaciteta 9.5 miliona kubnih metara u 2016. godini bilo pišljivih 8 posto. “Vodovod” je naš i borićemo se za njega. Za Tuzlu, takođe. (Piše: Derviš ČIČKO)

tuzlalive.ba

RH Saloni Živinice