27 Septembra, 2020 9:11 AM
Zovko Mobility

Globalizacija: Azijski startupi naspram Silicijumske doline

Kalifornija prolazi kroz svojevrsnu modernu zlatnu groznicu, iako značajno drugačiju od one sredinom 1800-tih. Novo zlato su tehnologija i uspješne startup kompanije u Silicijumskoj dolini koja privlači inovativne i kreativne ljude iz cijelog svijeta. Tehnološki centri također se otvaraju u Aziji, ali s drugačijom poslovnom kulturom od one u Kaliforniji.

Ed Ou radio je za tehnološke startup kompanije u Kini i na Tajvanu, a sada je zaposlen u startupu u Silicijumskoj dolini koji se bavi virtuelnom realnošću. Ou kaže da je bilo mnogo teže započeti biznis u Aziji nego u Kaliforniji.

“Mnogo je teže pronaći investitore. I oni smatraju da treba ranije napraviti poslovni model i da zarađujete novac da bi ste se izdržavali”.

Ou ističe da su rizici prihvatljiviji za investitore u Silicijumskoj dolini.

Imate izvanrednu ideju, odlično! Iznesite je. Mi ćemo uložiti novac i utvrditi poslovni model kasnije”.

Investitor iz Silicijumske doline, Tok Luong radio je za jednu kinesku internet kompaniju. On kaže da razlike postoje zbog načina na koji se posmatraju rizik i neuspjeh.

“U Aziji se stavlja preveliki naglasak na to kakvu percepciju drugi imaju o vama. Kada doživite neuspjeh, ljudi vas posmatraju kao nekog ko nije uspio. I još gore. To pogađa roditelje koji kažu: Moj sin nije uspio”.

U Silicijumskoj dolini, investitori nemaju negativan stav prema neuspjehu.

“Investitori ne izbjegavaju ljude koji su doživjeli neuspjeh zato što smatraju da su nešto naučili iz tog iskustva”.

Bin Tran, partner u jednoj investicionoj kompaniji, kaže da je uprkos pozitivnijem stavu prema neuspjehu, i dalje teško kada se to dogodi.

“Mnogi su postali depresivni, neki su izvršili samoubistvo. Pod ogromnim ste pritiskom kada otvarate svoju kompaniju. Vaš ego i identitet su povezani s tim”.

Međutim, Tran ističe da poduzetnici iz cijelog svijeta i dalje dolaze u Kaliforniju, u nadi da će postati sljedeći Google ili Facebook.

“O tome se čita u medijima, što je dovelo do toga da veliki broj ljudi želi da se obogati, ljudi koji imaju mentalitet karakterističan za “zlatnu groznicu”.

Mnogi poduzetnici iz inostranstva dobro poznaju tehnologiju, ali možda ne posjeduju druge neophodne vještine.

“Sposobnost da regrutujete najtalentovanije i da ih podstaknete da dobro sarađuju. Sposobnost da prenesete svoju viziju na način koji će ih inspirisati”, kaže Tok Luong.

Investitori iz Silicijumske doline traže te vještine ne samo u Sjedinjenim Državama, već i u inostranstvu.

“Postoje djelovi svijeta koji se razvijaju van Silicijumske doline, a koji su joj ravnopravni po energičnosti i inovacijama. To se događa u djelovima Kine”, navodi Bin Tran.

Investitori iz Kine također se mijenjaju.

“Dolaze u Sjedinjene Države, ulažu mnogo širom ovog područja i zatim se vraćaju i podstiču ljude u Kini da se također okrenu inovacijama”, ističe Ed Ou.

Kako se upotreba tehnologije širi, inovacije su prisutne ne samo u Kini, već i širom jugoistočne Azije.

glasamerike.net | foto: Shanghai, Kina/balkans.aljazeera.net

RH Saloni Živinice